הקוד • על לייק, QR קוד, שיווק ופרסום

פוסט שכתבתי ב-27.8.2010 במקור בקפה דה מרקר.

נתחיל במיזם חשוב שימחיש לנו את עוצמת הקונספט. מכונת הלייקים – הקיץ הרימו אידיאולוג'יק בניהולו של ינון לנדנברג מיזם בקוקה-קולה וילג' שמשך את תשומת ליבם של בכירי Facebook וגרם להם ליזום ביקור בארץ. המיזם אפשר לבני נוער לבצע בתחנות שונות בקוקה קולה וילג' LIKE ללא שימוש במחשב או כניסה לחשבון הפייסבוק שלהם. לצורך כך פוזרו ברחבי האתר תחנות מתוחכמות וחולקו לבני הנוער צמידי RFID. בכל פעם שרצה מישהו לבצע LIKE כל שעליו לעשות היה להצמיד את הצמיד לתחנה וזו עדכנה בזמן אמת את פרופיל הפייסבוק שלו. מוזמנים לצפות בסרטון. המיזם זכה להצלחה רבה! חלקכם מן הסתם כבר שמע על המיזם בדרך זו או אחרת, אך לצורך המשך הפוסט היה חשוב לי לציין אותו.

ברקוד? מה הקשר לברקוד ולרשתות חברתיות? ברקוד זה לא לנקניקים?

ההיכרות של רובנו עם ברקוד היא סביב המוצרים בסופר, ברשתות וכו'. למי מכם שמחזיק טלפון נייד חכם (סמארטפון) לא יצא להיתקל בברקודים בהזדמנויות שונות שאיפשרו להם לקבל לינק לאפליקציה, לאתר או למידע אחר? הברקוד המדובר סביר להניח היה QR Barcode פורמט המאפשר קריאה מהירה של הברקוד בצורה פחות מדוייקת (בשונה מהקווים האנכיים שאנחנו מכירים) ע"י כל מכשיר סלולארי שיש לו מצלמה וחיבור אינטרנט. מידע נוסף אפשר למצוא כאן.

אז למה בעצם אני מספר לכם את זה?

לפני שבוע פורסם ב-MASHABLE פוסט המציין את 5 הטרנדים החמים ברשתות החברתיות (5 Huge Trends in Social Media Right Now) הטרנד הראשון שצוין היה Social Scanning (סריקה חברתית – בא מסריקת ברקוד…). בפוסט ציינו אפשרויות כמו הצגת סטיקר בבית העסק לצורך הצלבת נתוני מיקום ונתנו דוגמא להשתתפות של גוגל בהפצת מדבקות לבתי עסק שונים עם ברקוד כזה.

כמה רחוק אפשר לקחת את זה? זה באמת הולך להיות טרנד כזה חם?

אתמול פורסם באתר http://www.allfacebook.com הפוסט Now QR Codes Can Generate Likes On Facebook הפוסט מתאר איך סריקת ברקוד באתר פיזי מסוים (חנות, מסעדה… מ.ב.) תאפשר לתת לו סימון של LIKE (מדובר בקישור לכפתור הלייק של העמוד – מצ"ב דוגמא מימין כמו גם קישור למחולל ברקוד QR).

הצפתי אתכם במידע? בואו נגש לפרקטיקה.

קמפיין QR Barcode של חברת יונדאי לאלנטרה החדשה בדרום קוריאה (שם היא נקראת Avante).

זה מתחיל משילוט חוצות פשוט במרכזו יש ברקוד, כאשר בקריאה שלו מגיעים לאתר ייעודי בסלולאר שמכיל בין היתר סרטון ביוטיוב (הכול מופיע כאן למטה הסרטון הורד מיוטיוב). כנראה שזה באמת הולך להיות טרנד… פשוט וחכם.

סרטון ויראלי נלווה (לא ברור אם רשמי של יונדאי…)

בונוס – פוסט ב-MASHABLE
HOW TO: Use QR Codes for Small Business Marketing

ולסיכום טעימה מקמפיינים רלוונטים שנעשו בארץ עם הטכנולוגיה.

בנק לאומי 22 ביוני, 2010 – לאומי יוצא בקמפיין דיגיטל חדש בעלות של עשרה מליון שקלים, תחת המסר: סניף הבנק בבית שלך., את הקמפיין שיכלול פעילות טלוויזיה, עיתונות, אינטרנט ורשתות חברתיות, מוביל משרד הפרסום של לאומי, מקאן אריקסון. http://bit.ly/9VkmGC במסגרת אירועי לילה לבן, שנחגגים הלילה בתל אביב, מפעיל לאומי דיגיטלי משחק קודים דיגיטלי (QR Codes) המתנהל און ליין ובשטח. – חורים ברשת 1 ביולי, 2010 http://bit.ly/90t2uO

גלובס, עיתון העסקים של ישראל, יוצא במסע פרסום שונה מהמקובל לקראת ועידת תקשורת ונתח שוק בשיתוף TWS, שתתקיים ב- 13.7.2009. את מסע הפרסום יוביל ברקוד חכם (QR-CODE), הניתן לסריקה ע"י כל מכשיר טלפון סלולרי תומך דור 2.5 ומעלה. http://bit.ly/dC0CZ9

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

3 מחשבות על “הקוד • על לייק, QR קוד, שיווק ופרסום”

  1. פינגבאק: הבלוג של מני בן עדי » בן עדי מדיה חדשה – תקשורת שיווק ורשתות חברתיות

  2. בחברת פלאפון הנציגים לא יודעים כלום על אנדרואיד לכן אני פונה אליכם לעזרה
    קיבלתי sms ל-x10 של סוני (אנדרואיד) והיה בו qr ואני לא יודע איפה לחפש ולמצוא אותו האם נשמר אוטומטי?
    איך אני פותח אותו?
    תודה למשיבים
    רם

כתיבת תגובה

Scroll to Top
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש