השקעה במדיה חברתית 2011

www.freedigitalphotos.net Photographer: Gregory Szarkiewicz

בתחילת דצמבר 2010 פרסמה חברת המחקר הדיגיטלי eMarketer סקר שעסק בשאלה כמה חברות משתמשות במדיה חברתית? הסקר ניתח חברות אמריקאיות גדולות ומצא עליה דרמטית מ-42% ב-2008 ל-73% ב-2010 כשכל 4 מ-5 חברות הצביעו על רצון להשקיע בתחום במהלך השנה הקרובה.

בסוף דצמבר פרסמה החברה סקר נוסף על התחזית ל-2011 שאישש את ההנחה לפיה חברות מתכוונות להעלות את תקציב המדיה החברתית ב-2011. ולעבור מסטטוס של צופות או משקיפות למשתתפות פעילות. יותר ויותר חברות יודעות להסתכל על מי שעומד מהצד השני במדיה החברתית. לשאול את עצמן מה באמת יעניין את מי שאנחנו מפתחים איתו אינטרקציה? מה באמת חשוב? למה הם כאן (אם לא שילמו להם להיות כאן…)?… מצוין לא? לא בטוח…

אז בואו נחזור צעד אחורה. למה בעצם החברות האלה רוצות לתת תקצוב שנתי למדיה חברתית? בגלל שהן התנסו, מדדו, ניטרו והגיעו להחלטה שההחזר על ההשקעה חיובי? אז זהו שלא… הן הגיעו להחלטה כי במקרה הטוב מדיה חברתית "היא הדבר הגדול הבא" או במקרה הפחות טוב הן קראו בעיתון שהמתחרות שלהן שם ומצליחות!… גרטנר מדדה והצהירה ש-50% מיוזמות המדיה החברתית העסקיות צפויות להכשל השנה…

אם נחזור לענייננו, אלה בדיוק הסיבות הלא נכונות להחליט להיכנס להשקעה במדיה החברתית. בייחוד שהיום הרשתות בשלות ועובדות והשקעה בקמפיינים פרסומיים יכולה לעלות לא מעט. אז אם היא לא תעבוד, לא חבל? לדוגמא כניסה לתוכנית הפרסום בדף הראשי של פייסבוק מתחילה מאלפי דולרים. עסקים היום יותר מבעבר זקוקים לתוכנית אסטרטגית לפעילות שלהם במדיה החברתית וזה רק ילך ויהיה משמעותי יותר.

אז איך עושים את זה? הנה כיוון…

"סוף מעשה במחשבה תחילה" יחד עם שילוב – בטח יש לכם תוכנית עסקית ותכנון מובנה למאמצי השיווק, שלבו את הפעילות כבר בהתחלה. אם אתם מתכננים פעילות עסקית וחושבים שניתן לשלב בה מדיה חברתית אל תחכו לסוף. תכננו את הפעילות. אל תלבישו את המדיה החברתית כתלאי על התוכנית החתומה והמוכנה ותגררו למצעד לייקים שלא בהכרח יתנו משהו לארגון. תבדקו בכל פעילות ותכנון אם כדאי לכם לשלב פעילות במדיה החברתית ואיך? יחד עם כל הממשקים בארגון כמו בכל תהליך חשיבה אסטרטגי אחר שלכם.

למדוד, למדוד ולמדוד – נושא המדידה במדיה החברתית הוא נושא רגיש, לא תמיד יודעים איך ומה למדוד. באילו כלים? אז נכון הכלים הקיימים לרשותינו מהחינמיים ועד לאלה בתשלום הם לא אופטימאליים. ונניח והחלטתם שלא באמת אפשר לקבל מדד אבסולוטי. אז מה? כלי המדידה רק ילכו וישתכללו בעתיד הקרוב. ובהחלט מתקבל על הדעת שעם הכלים הקיימים (ROI במדיה החברתית – תציצו גם בהערות מ.ב.) עלולים לעשות טעויות… אבל לא למדוד מלכתחילה זה בהחלט לא מתקבל על הדעת! אדם שלא רואה לוקח מקל, הסיכוי שיקרה לו משהו בלי מקל הרבה יותר גבוה… נכון שזו לא המדיה המסורתית, מודדים חשיפה ויש לנו מדד תשובות ברורות. תנסו ותהיו יצירתיים.

סקר של הארוורד וSAS מצא ש-31% מהחברות שהצהירו על עצמן אפקטיביות במדיה החברתית אפילו לא השתמשו בכלי ניטור ומדידה… מה הן חשבו לעצמן???

בשורה התחתונה – הצמיחה הצפויה בשנה הקרובה היא דבר חיובי שמוכיח שגם מנהלי השיווק עם החשיבה המסורתית מבינים את החשיבות. אך למרות זאת, קיימים עוד הרבה אתגרים לפנינו לשימוש אפקטיבי במדיה החדשה. הגדלת התקציב והשקעה כספית ללא תכנון ותוכנית אסטרטגית למדיה החברתית בהחלט יכולה להיות הדרך הבטוחה לכשלון…

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

כתיבת תגובה

Scroll to Top
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש