עם תודה לא הולכים למכולת

בשנים האחרונות השימוש במדיה החברתית ככלי שיווקי הולך וצובר תאוצה. כמו בכל מאמץ שיווקי יש לבחון את כדאיות הקצאת המשאבים. הרשת מלאה בכלים למדידה של פרמטרים שונים והמלצות טובות וטובות יותר על איך נתכנן אסטרטגית את המהלך.

האם עלינו להתייחס למדיה החברתית ככלי פרסום כמו במדיה המסורתית? מה בעצם הפרמטרים שיראו לנו את ההחזר על ההשקעה? האם המושג ROI הוא המושג הטוב ביותר על מנת לבטא את הצלחתה של המדיה החברתית?

אריק קולמן המחבר של Socialnomics השתמש באנולוגיה לשימוש בטלפון או:

“What is the ROI of your phone?"

קריא, איך אתם מודדים את ההחזר על ההשקעה של שימושכם בטלפון?…

בסרטון שהעלה קולמן לערוץ שלו ביוטיוב ניתן לשאוב תובנות יסודיות שלחלקנו הן ברורות – מדיה חברתית בשימוש עסקי צריכה לתת החזר חיובי להשקעה! דוגמאות מספריות של הצלחה במדיה החברתית של חברות כמו: Lenovo, Burger King, בלנדטק(מומלץ להציץ בערוץ היוטיוב Will it Blend למי שלא מכיר), Dell, Ford, VolksWagen, מקדונלדס ואחרים… מדיה חברתית לא מתאימה רק ל-B2C…


אז אחרי ש"טעמנו", מה עושים?

אוליבר בלצ'רד המנהל את The Brand Builder, איש בעל רקע מרשים בתחום השיווק בכלל והמדיה החברתית בפרט, בלצ'רד אף כותב בלוג בנושא.

לבלצ'רד מצגת הממחישה את צורת ההסתכלות הנכונה לטעמי בכל הנוגע ל-ROI (החזר השקעה) במדיה החברתית

וכמו שתרגמתי מהמקור:

מה תראו במצגת?

  • הגדרה עסקית להחזר השקעה.
  • איך נצדיק פעילות במדיה החדשה בחשיבה עסקית.
  • תוכנית פעולה לבניית קונספט מדיה חברתית שיתן החזר להשקעה.

http://www.slideshare.net/jonathanwardsf/olivierblanchard-basicsofsocialmediaroi-090824230322-phpapp01-6197997
לסיכום אני מצרף קישור לפוסט ב-Mashable שיתן לכם למעלה מ-50 כלים לניטור פעילות ברשת בתקווה שאחרי כל זה נדע להשתמש בהם בחכמה.

—————————————————————-
הערה: הפוסט פורסם במקור (8/2010) בפרופיל שלי בקפה דה מרקר.

הרשמו לניוזלטר שלנו

יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בלי.

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

2 מחשבות על “ROI במדיה החברתית”

  1. היי,
    אחלה פוסט.
    דווקא הלינק האחרון של הניטור ישן ולדעתי לא קולע – לניטור (וניהול) פעילויות ברשתות חברתיות יש כלים מיוחדים ורציניים שעולים כסף אבל לא מתמקדים בטראפיק אלא בשיחות ואזכורים כולל מדידת ROI ברשתות חברתיות כולל בלוגים ופורומים כולל sCRM. החברה שאני עובד היא אחת השחקניות בתחום הזה וכמובן יש עוד חברות בארץ ובחו"ל בתחום.
    אני מציע לינק אלטרנטיבי
    http://www.biggirlbranding.com/top-28-coolest-tools-to-monitor-your-brand-in-like-ever/
    שח

לתגובה