למרות שהנושא עדיין טרי, מאמר מעניין שקראתי ב- Advertising Age הביא אותי למסקנה שכדאי לשתף אתכם. Facebook שהוקמה ב-2004 פרצה ומובילה את תחום הרשתות החברתיות. במהלך תקופה ארוכה זו בנתה החברה תשתית ראויה הכוללת, פלטפורמה חברתית, פלטפורמה לתוכנות צד שלישי (מה שלדוגמא הרשת העסקית LinkedIn משכילה לעשות רק עכשיו http://bit.ly/9cWDSW אך עם זאת פלטפורמת הקבוצות מפותחת מאוד שם) ומערכת פרסום בתשלום.
במסיבת העיתונאים אמש יצאה החברה בהצהרה שבהחלט יכולה לתת לנו טעימה באשר לכוונותיה לעתיד.
בפעם הראשונה גולת הכותרת בהודעה שמוציאה החברה ולא כבדרך אגב היא המשתמש – השליטה שלו, הפרטיות שלו – העצמת המשתמש.
זה מתחיל מהאפשרות לשמירה בצורה בטוחה של כל המידע הנצבר. נושא רגיש ואקוטי למי שמסתמך על פעילות עסקית ובונה נטוורקינג בפייסבוק. עיינו ערך הפרופילים שנעלמו בתקופה האחרונה ללא הודעה מוקדמת. אותה חולשה בטעויות העבר בנושא הפרטיות הופכות לפתע לעוצמה. החברה הודיעה כי תאפשר למשתמש לראות באמצעות לוח בקרה איזה תוכנות צד שלישי באות במגע עם המידע שלהם ומתי.
הנושא האחרון שקיבל התייחסויות רבות ברשת ביממה האחרונה, אפשרויות הקבוצה (מידע טכני אפשר למצוא בסרטון של הדס אדלר) המאפשרות יצירת מיני רשתות חברתיות. קבוצות גלויות, למוזמנים, או סודיות לתקשורת סביב נושאים משותפים.
כלי הקבוצות למרות מגבלותיו כמו מספר החברים לדוגמא, יכול לתת כלי שימושי ויעיל להתנהלות העסקית מעבר לשימוש בעמוד העסקי. והנה מספר אפשרויות שנתן מייק לזרו במאמר:
- קבוצות עבודה – במקום להרשם לשירותי צ'אט ותקשורת פנים ארגונית ברשת או לרכוש אפליקציות יקרות לארגון למה לא להשתמש בפייסבוק שם הסבירות גבוה שהעובד כבר רשום וניתן ליצור קבוצה פרטית.
- קבוצות נאמנות – יש לכם לקוחות בעלי מעורבות גבוה? נאמנים? נצלו את הפלטפורמה בהעצמתם ויצירת שיח מתמיד איתם סביב המותג לשיפור, פיתוח ויזום רעיונות חדשים.
- קבוצות הנהלה – נצלו את הפלטפורמה לשיתוף ידע, דיונים ותפירת קצוות שלא תמיד יש זמן לקיים ישיבות עבורם.
מעניין אם יהיו רעיונות יצירתיים נוספים, מוזמנים להגיב.