שאלות בלינקדאין ועכשיו גם בפייסבוק

למי שמכיר את הרשת החברתית לינקדאין (LinkedIn), כלי השאלות (Answers שזה למעשה תשובות) ודאי לא יהיה זר לו. מדובר בכלי המסייע באיתור מידע לגבי נושאים, בעיקר מקצועיים. מי שלא מכיר את הכלי ורוצה להגיע אליו יכול להעזר בקישור הזה http://www.linkedin.com/answers. המערכת בלינקדאין נותנת אפשרות למקד שאלות לקהל יעד מפולח (החברים שלי, אנשים פרטניים בתוך החברים שלי…), לשייך את השאלה לקטגוריה (שיווק, אדמיניסטרציה, תפעול וכו'…) ולתת לשאלה שיוך גאוגרפי. בנוסף ניתן לחפש במאגר תשובות לפי קטגוריה, רק שאלות שנענו, חיפוש בכלל השאלות. אפשרות לסקור שאלות לפי קטגוריות ולענות עליהן.

הנסיון שלי עם הכלי הזה במהלך השנים יעיל מאוד בכמה היבטים. הראשון, איתור מידע רלוונטי לפי חיפוש בתשובות שכבר ניתנו והשני מענה לשאלות ומיצוב מקצועי. ישנם כלים נוספים ברשת בעלי אופי דומה המבוססים על מעגלים חברתיים כמו האתר http://www.quora.com שמשלב ממשק המתחבר עם פייסבוק וטוויטר (האתר בשלב זה מאפשר שאלות רק בשפה האנגלית, זה המצב מנסיוני גם בלינקדאין על מנת לקבל תשובות איכותיות).

לאחרונה השיקה פייסבוק את כלי השאלות שלה. הכלי שלה, כמו שפייסבוק יודעת לעשות מביא איתו טוויסט. אז נעבור על כמה נקודות כדי שנבין את הקונספט. הכלי החדש מאפשר העלאת שאלות פתוחות (בדומה ללינקדאין מ.ב.), העלאת סקרים דינאמיים (המשתמש יכול לשנות את התשובה או להסיר את הבחירה), ושאלות עם ריבוי אפשרויות בחירה. לכאורה אפשרויות שחסרות בלינקדאין, אך עם זאת כל שאלה או סקר המועלים ע"י המשתמש נפתחים לכלל הגולשים בפייסבוק ללא אפשרות פילוח.

הכלי אומנם מאפשר שיתוף השאלה עם החברים שלך אך מגביל את היכולת להגיב להתייחסות או הערה של מי שאינו חבר שלך למרות שאתה יותר ההודעה.

הכלי קל לשימוש ומאפשר מעקב אחר פעילות החברים (הוא גם מפרסם אותה על הקיר שלהם). על איזהשאלות הם ענו ואילו תשובות, מה הם שאלו. ניתן להשתמש בכלי כפרופיל או כעמוד. בשלב זה (למרות שההדרכה בסרטון מטה שונה, היא עוד לא פעילה בישראל. הנוסף מי מכם שמשתמש בממשק בעברית בפייסבוק לא יוכל להוסיף את האפשרות בשלב זה) הדרך להוסיף את הכלי היא לענות על סקר או שאלה שנשלחה אליכם או פורסמה ע"י חבר או עמוד שאתם אוהדים ולשתף הלאה לפחות לחבר נוסף. במידה ויש לכם שאלות פרטניות מוזמנים להגיב ואשמח לענות.

תוכלו לראות דוגמא חיה בעמוד שלי

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

כתיבת תגובה

Scroll to Top
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש