אני רוצה כאן ועכשיו Twitter למתחילים, מתקדמים ומאותגרים – PLS RT

הרומן שלי עם טוויטר התחיל ב-21 לאפריל 2009 ומאז אני מאוהב. ולא, אין לי foursquare (זה נושא לפוסט אחר אגב…). אז מה באמת הסיפור של טוויטר?

בארץ המודעות לפייסבוק והפעילות בו עוברת כמו אש בשדה קוצים ומשאירה את טוויטר אי שם מאחור כלא רלוונטי. האומנם הכלי הזה לא רלוונטי? בפוסט הזה אנסה לגעת בצורה מקיפה בכלי המצוין הזה מתוך הסתכלות עסקית.

אז נתחיל מהבסיס עם סרטון שהכין צוות קפה דה מרקר. קצת ישן אבל בעברית ועושה את העבודה במונחים של מושג ראשוני על מה מדובר.

ויש גם את סדרת הסרטונים המצוינת הזו של הדס אדלר. וובינר על טוויטר – איתי פז והדס אדלר בשיחה על טוויטר http://bit.ly/c7QS5V

מתחילים?

אז אחרי הסרטון גם מי מכם שלא מכיר את טוויטר יודע שזה כלי להעברת מסרים ב-140 תווים. נשמע קצת כמו SMS לא? ומי מאיתנו לא משתמש בSMS? אז כזה SMS שיודע להכיל קישורים למידע מדהים, יודע לקטלג את עצמו לקטגוריות ואולי הכי חשוב בבת אחת לציבור רחב מאוד!

אז נרשמנו. שם המשתמש בטוויטר הוא עניין חשוב כי… אחד היתרונות של טוויטר הוא העברה ויראלית של התכנים או מה שנקרא בז'רגון המקצועי  רטוויט> RT המסר שלנו מועבר הלאה לעוקבים של מי שהעביר אותו. במידה וירצה להוסיף משהו יצטרך להוסיף את האותיות RT יחד עם @ ושם המשתמש שלנו מה שהופך את מספר התווים בהודעה המקורית מוגבל לפחות מ-140. לכן חשוב לבחור שם קליט קצר ומעביר מסר (שמו הפרטי של האדם לרוב זו האפשרות המומלצת יחד עם אות ראשונה משם המשפחה או שם המשפחה כולו).

עד כאן בסדר. אבל מה, באמת כל מה שאני כותב מעניין את כולם? אז השאיפה היא שכן והתשובה היא לא. מסיבה זו קיים ערוץ נוסף של הודעה אישית >DM שלא נחשפת לעוקבים מלבד זה שההודעה נשלחה אליו (ניתן לשלוח רק לאדם אחד).

אז מה העניין עם הקטלוג? טוויטר מאפשר לנו להוסיף תג נושא> Hashtag. אם נכניס במשפט מילה בצמוד ל-# (עדיף תיאור Hashtag באנגלית – בעברית זה לא תמיד עובד…) יהיה קל למצוא את הציוץ שלנו יחד עם הרבה מאוד ציוצים סביב אותו נושא – דוגמא Marketing# ובנוסף לבנות רשימות של אנשים אחריהם אנחנו עוקבים כך שתהיה אפשרות לעקוב אחרי קטגוריות שונות (לדוג' אנשים שעוסקים בייעוץ עסקי בנפרד ומקורות פיננסיים מהעולם בנפרד).

התמונה שלנו> Avatar. כמו במדיה החברתית כולה גם כאן חשוב לבחור אווטר מתאים, מה גם שכל ציוץ שלנו מלווה בו. ניתן לבחור תמונה או לוגו במידה ומדובר בפרופיל של עסק או ארגון.

מתקדמים…

מי עוקב? למה עוקב? ניתן לעקוב אחרי אנשים עם עניין משותף, או שהפיד שלהם עניין אותנו. ניתן לעקוב באופן עקרוני אחרי כל אחד אלא אם הוא הגביל אותנו או סגר את החשבון שלו לצפיה (ואז הוא נדרש לאשר אותנו). קיימים כלים למציאת אנשים קרובים גאוגרפית http://www.twitterlocal.net/, או לפי תחום עניין ועיסוק (ממש כמו "דפי זהב")  מומלץ אגב להרשם כדי שימצאו גם אתכם http://www.twellow.com/ חברות רבות מחזיקות יותר מחשבון טוויטר אחד. קחו לדוגמא את גוגל. כך שניתן להתעדכן בחדשות הרלוונטיות ביותר במעקב אחרי הפרופיל הספציפי.

מלבד היתרונות של טוויטר ככלי עדכון וחדשות, יש לו יתרונות רבים נוספים. לדוגמא, שימוש ככלי למתן שירות לקוחות ותמיכה. מצ"ר מספר דוגמאות. ניתוח אירוע 1 מהעמוד של עמית לביא בפייסבוק הטוויטר של בזק בינלאומי (http://twitter.com/BezeqBenleumi). ניתוח אירוע 2 – יוזמה שקיבלה תהודה רבה – Twelp  Force של בסט ביי. מערך של אלפי עובדים שזמינים לתמיכה 24/7 גם העובדים נהנים וגם הלקוחות מרוצים. מצ"ב סרטון פרסומת שממחיש את העוצמה!

 

דוגמא אחרונה, כי בכל זאת הפוסט הזה לא כל כך קצר…היה לי דיון עם נורית וינברגר לגבי אפשרות הפצה של תכנים לתדמית חיובית של ישראל ליהודים ולא יהודים בעולם. אין פלטפורמה יותר טובה בעיני להפצת תכנים איכותיים מטוויטר ואני אישית מקבל תנועה לא מעטה לבלוג הזה דרך הרשת החברתית הזו.

כמובן שיש שימושים רבים נוספים כמו ניהול מוניטין, חיפוש מידע על חברה או מותג, ניהול הזדמנויות, קידום אירועים ושימושים רבים וטובים כיד הדמיון.

לסיום

כלים לניטור – קיימים כלים רבים חינמיים לניטור הפעילות כמו http://twitteranalyzer.com שנותן לנו מידע סטטיסטי על העוקבים והנעקבים שלנו, http://hashtags.org שנותן לנו לחפש מידע על תגים של נושאים חמים לפי מילות מפתח כולל גרף שבועי ורבים אחרים.

תוכנות לניהול פרופילים מרובים – קיימות תוכנות שונות בהן אפשר במקביל לנהל את החשבון שלנו בטוויטר, פייסבוק ולינקדאין. אחת המומלצות היא http://www.tweetdeck.com

בקיצור, חשבתם שטווויטר אאוט? תחשבו שוב.

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

3 מחשבות על “אני רוצה כאן ועכשיו Twitter למתחילים, מתקדמים ומאותגרים – PLS RT”

  1. הרבה אנשים לא מבינים את החדשנות שבטוויטר , האפשרות לעקוב אחרי בנאדם מבלי שהוא יעקוב אחריך. יש לי הרבה חברים שפשוט מתעצלים להשתמש בטוויטר ומעדיפים את פייסבוק למרות ששם לדוגמה אי אפשר בכלל לראות את העדכונים לפי הסדר האמיתי שלהם (מתחילים לדבר על זה שבקרוב אנשים יתחילו לקדם ולכתוב בצורה שמתאימה לאלגוריתם של פייסבוק, ממש פייסבוק SEO 🙂 ).

    משהו שכן קצת מציק בטוויטר זה שאי אפשר לחפש לעומק ותמיד יש הודעה שחיפושים מוקדמים יותר לא זמינים כרגע, בפייסבוק אין את התופעה הזו והזיברון שם "ארוך יותר".

  2. איתי, תודה רבה על המשוב.
    אכן נקודה בעייתית נושא החיפוש שלתכנים שפורסמו בטווח זמן של חודשים. טוויטר עובדת סביב הכאן ועכשיו וזה חלק מהעניין.
    אני אישית משתמש גם במועדפים בטוויטר כדי לעקוב אחרי מה שמעניין אותי וגם שתוסף שנקרא http://readitlaterlist.com/ ומאפשר לי שמירה של תכנים לסריקה מאוחרת יותר ללא צורך בהעמסה על המועדפים שלי.

כתיבת תגובה

Scroll to Top
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש