המסר בשישים שניות

FreeDigitalPhotos.net Photographer: graur razvan ionut

נאום המעלית (Elevator Pitch) הוא מושג שרבים מאתנו נחשפו אליו בשלב כלשהו בקריירה שלהם. איך אני מעביר בצורה ממוקדת וקצרה לצד השני את המסר שאני מעוניין שיחשף אליו? אצל יזמים זו התמצית של התמצית, אותם כמה משפטים שלרוב יפתחו את תמצית המנהלים וידעו לכלול בתוכם את המסר של התוכנית העסקית כולה.

אבל לא רק יזמים נדרשים לנאום המעלית ובהרבה מהמקרים הנאום לא נעשה במעלית. נאום המעלית הוא בעצם תמצית אודות המוצר, שירות, אדם, קבוצה, ארגון או פרויקט שמטרתו היא העברת המסר. מסר שמגובה בתוכנית רחבה ומפורטת שנאום המעלית הוא דלת הכניסה אליה. המטרות יכולות להיות מגוונות כמו גיוס משקיעים, תקשורת שיווקית, מיתוג, יחסי ציבור ואפילו שיווק אישי.

הבלוגר אלכס בלאג פרסם לא מזמן פוסט עם סרטון משעשע שדי מסביר איך לא עושים את זה. הסרטון למעשה בעצמו מלמד אותנו משהו. If you think like a hammer, everything starts to look like a nail

אז מה בעצם זה אומר? לעתים אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שלכולם יש את הרקע שלנו יש ויש דברים מובנים מאליהם. אז לא! לא הכל ברור, מכה בראש וזהו. חשבו היטב מי קהל היעד שלכם ומה אתם רוצים להעביר לו.

איך עושים את זה?

מאמר שהתפרסם בביזנסוויק תחת הכותרת "נאום המעלית המושלם" ציין כמה נקודות תורפה שעלינו לשים אליהם לב בניסוח נאום המעלית שלנו.

לשמור על עדכניות. הפעילות העסקית היא דבר דינאמי. עם הזמן אנחנו משפרים את המיתוג, הניראות שלנו, היעדים והאסטרטגיה. עלינו לשים לב ולהיות ערים לכך שנאום המעלית עומד בהלימה לשינויים והעדכונים. לשאול את עצמנו שאלות כמו מה שומר עלינו במרוץ החדשנות? איך אנחנו שומרים על הבידול שלנו? ואיך הישגי העבר משמשים אותנו בצעידה קדימה? מה הם ההדגשים על מנת להעביר לו את החוויה הכוללת?

המתכון הוא לחשב את צעדיךמי? מי אתה? מה תרצה שיזכרו ממך? מה? מה אתה מחפש להשיג? למה? למה דווקא אתה? נסה למצוא את הבידול במקרו מבלי לרדת לפרטים. • הכר את קהל המטרה שלך והצרכים שלו. • אתה כאן בשבילם, אם אתה מדבר על הישגים שלך בדוק שהדוגמאות רלוונטיות. • אל תייצר הבטחות שלא תוכל לעמוד מאחוריהן. • תן דוגמאות ספציפיות ואל תדבר בסיסמאות. • הכן את עצמך, רושם ראשוני לא קורה יותר מפעם אחת לכן ההכנה מאוד מאוד חשובה. • המטרה הגדר את המטרה שלך והתמקד בפתרון שאתה נותן לצורך שלו. • אל תתבייש להפגין את התשוקה שבך. • שנן והתאמן. • שמור על נאום המעלית קצר (באיזור השישים שניות).

להיות מוכן. יש לך נאום מעלית? נח לך איתו? כאן מתחילה הבעיה. התאם את נאום המעלית לסביבה ולאדם שאתה משוחח איתו באופן עקבי. עשו את שיעורי הבית.

ולסיכום הארוורד יצרו כלי לעזרה בניסוח נאום המעלית (אנגלית) לצורך עזרה בשיווק אישי. כלי שיכול להיות לעזר לכל אחד, גם ברמה הארגונית.

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

6 מחשבות על “המסר בשישים שניות”

  1. פינגבאק: המסר בשישים שניות | Newsgeek

  2. פינגבאק: הבלוג של מני בן עדי » קיו אר קוד – תובנות חדשות [אבל לא באמת]

כתיבת תגובה

Scroll to Top
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש