עסקים והשינויים החדשים בפייסבוק

Photographer: jscreationzs FreeDigitalPhotos.net

למרות שהנושא עדיין טרי, מאמר מעניין שקראתי ב- Advertising Age הביא אותי למסקנה שכדאי לשתף אתכם. Facebook שהוקמה ב-2004 פרצה ומובילה את תחום הרשתות החברתיות. במהלך תקופה ארוכה זו בנתה החברה תשתית ראויה הכוללת, פלטפורמה חברתית, פלטפורמה לתוכנות צד שלישי (מה שלדוגמא הרשת העסקית LinkedIn משכילה לעשות רק עכשיו http://bit.ly/9cWDSW אך עם זאת פלטפורמת הקבוצות מפותחת מאוד שם) ומערכת פרסום בתשלום.

במסיבת העיתונאים אמש יצאה החברה בהצהרה שבהחלט יכולה לתת לנו טעימה באשר לכוונותיה לעתיד.

בפעם הראשונה גולת הכותרת בהודעה שמוציאה החברה ולא כבדרך אגב היא המשתמש – השליטה שלו, הפרטיות שלו – העצמת המשתמש.

זה מתחיל מהאפשרות לשמירה בצורה בטוחה של כל המידע הנצבר. נושא רגיש ואקוטי למי שמסתמך על פעילות עסקית ובונה נטוורקינג בפייסבוק. עיינו ערך הפרופילים שנעלמו בתקופה האחרונה ללא הודעה מוקדמת. אותה חולשה בטעויות העבר בנושא הפרטיות הופכות לפתע לעוצמה. החברה הודיעה כי תאפשר למשתמש לראות באמצעות לוח בקרה איזה תוכנות צד שלישי באות במגע עם המידע שלהם ומתי.

הנושא האחרון שקיבל התייחסויות רבות ברשת ביממה האחרונה, אפשרויות הקבוצה (מידע טכני אפשר למצוא בסרטון של הדס אדלר) המאפשרות יצירת מיני רשתות חברתיות. קבוצות גלויות, למוזמנים, או סודיות לתקשורת סביב נושאים משותפים.

לחצו להגדלה

כלי הקבוצות למרות מגבלותיו כמו מספר החברים לדוגמא, יכול לתת כלי שימושי ויעיל להתנהלות העסקית מעבר לשימוש בעמוד העסקי. והנה מספר אפשרויות שנתן מייק לזרו במאמר:

  • קבוצות עבודה – במקום להרשם לשירותי צ'אט ותקשורת פנים ארגונית ברשת או לרכוש אפליקציות יקרות לארגון למה לא להשתמש בפייסבוק שם הסבירות גבוה שהעובד כבר רשום וניתן ליצור קבוצה פרטית.
  • קבוצות נאמנות – יש לכם לקוחות בעלי מעורבות גבוה? נאמנים? נצלו את הפלטפורמה בהעצמתם ויצירת שיח מתמיד איתם סביב המותג לשיפור, פיתוח ויזום רעיונות חדשים.
  • קבוצות הנהלה – נצלו את הפלטפורמה לשיתוף ידע, דיונים ותפירת קצוות שלא תמיד יש זמן לקיים ישיבות עבורם.

מעניין אם יהיו רעיונות יצירתיים נוספים, מוזמנים להגיב.

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

5 מחשבות על “עסקים והשינויים החדשים בפייסבוק”

  1. אני חושבת שפייסבוק החליטו לקחת את כל מה ש"רע" בהם ופשוט להפוך את זה לטובת הכלל – אם אדם חושף את הפרטיות שלו בצורה כל כך גבוהה באתר, עכשיו פייסבוק נותנת להם מעין תמיכה, שהכל בסדר והמידע שלהם לא רק בטוח, אלא גם ממש יעזור להם להשתלב במדיה החברתית בנושאים שמעניינים אותם.
    צעד חכם מבחינתם, עכשיו במקום להתלהם שאין לנו יותר פרטיות, אנחנו נכניס כמה שיותר מידע כדי להשתייך לכמה שיותר קבוצות מתאימות.

  2. היי חן, שמח לארח אותך כאן ותודה על התגובה. אכן ככל שאנשים יפנימו יותר את העניין זה יוכל לעזור באופן הדדי. אם כי אנשים צריכים לעשות את עניין השיתוף באופן מחושב ומושכל. הרשת היא לא המקום הכי סלחני בעולם לטעויות.

  3. benady :היי חן, שמח לארח אותך כאן ותודה על התגובה. אכן ככל שאנשים יפנימו יותר את העניין זה יוכל לעזור באופן הדדי. אם כי אנשים צריכים לעשות את עניין השיתוף באופן מחושב ומושכל. הרשת היא לא המקום הכי סלחני בעולם לטעויות.

    משפט נכון מאד! ובכל זאת ניתן להיעזר ברשת ככלי חזק מאד, פרטית ועסקית.
    הפוסט מעניין מאד וגם התגובות, אשמח להמשיך להתעדכן.
    אדית

    כי פשוט לעשות שינוי עם אסיף!
    http://www.asif-bag.co.il

כתיבת תגובה

Scroll to Top
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש