פייסבוק ומדיה חברתית

"העולם הפך לחברתי"

תום אריקס מפייסבוק ארה"ב מדבר על המהפכה שעברנו בשנים האחרונות.

איך בעבר לא העזנו להכניס פרטי כרטיס אשראי או אפילו לתת את הזהות האמיתית שלנו ברשת…

והיום, היום הוא נותן דוגמאות מהעולם על חולה שמצא תורם דרך פייסבוק, על זוג נערות שנקלע לסערה עם הסלולארי שלהן שאיתו יצרו קשר עם העולם דרך פייסבוק. הוא מתבדח ומוסיף, "עצה שלי, אם אתם במצב חרום תתקשרו ל-911 (מספר החירום האמריקאי) במקום לעדכן את הסטטוס שלכם בפייסבוק".

דוגמא מצויינת נוספת היא איך משתתפי פרסומת המונית לתחנת הרכבת המקומית בליברפול הפכו לקהילה דרך פייסבוק. דוגמאות לקמפיינים של התרמה בפייסבוק כשהשורה התחתונה – לאנשים אכפת. "העולם הפך חברתי" (תנועת הנוער הגדולה בעולם? מ.ב.) ופייסבוק היא ה-"מדינה" השלישית בגודלה בעולם עם למעלה מארבע מאות אלף משתמשים ולמעלה ממאה מליון משתמשי סלולאר (בישראל נכון להיום למעלה מ-3.1 מליון משתמשים פעילים  בפייסבוק). יותר ממחצית הגולשים חוזרים כל יום לאתר…

"גם מותגים יכולים להפוך לחברתיים" לדבריו עסק שרוצה חשיפה, רישות ובניית יחסים שיובילו אותו לצמיחה בטווח הארוך עושה זאת על ידי בניית מותג, הבנת הצרכים ומענה עליהם  תוך משוב חוזר. אז איך עושים את זה כשגודלים לאיטנרקציה סביב כמות גדולה של לקוחות. הלקוחות כמו שראינו במספרים נמצאים בפייסבוק. דרך פייסבוק אפשר ליצור איתם שיחה, שיתוף תוכן והנעה לשיתוף התוכן הלאה. הדברים נעשים דרך ייצור תכנים, לווי אירועים מהאוף ליין לאון ליין ומודעות להובלה להצטרפות.

אריקס מצביע על 4 מותגים שלדעתו עושים את זה נכון – סטארבקס, ויטמין ווטר, בסט ביי קוקה קולה ונייק. כשהמיקוד שלו הוא: תהיה פשוט, אמיתי ותלך בגדול – ככה תחדור לעולם החברתי.

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

כתיבת תגובה

Scroll to Top
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש