פייסבוק מקפיצה רמה את מערכת הפרסום הממומן PPC

imageנועה לבני, חברה למקצוע סיימה את תפקידה בימים אלה כמנהלת מדיה חברתית בחברת סטארט אפ ומחפשת את האתגר הבא הסכימה לפנות לי מזמנה ולהעלות כאן פוסט אורח. תהנו, מני.

כבר לפני חודש מני פנה אלי והציע לי שאשב לכתוב לו פוסט. "על מה אני אכתוב?" שאלתי אותו ואת עצמי. "מה שבא לך" ענה ואני פטרתי את זה ב"טוב".

מאז הרבה ציוצים צוייצו, פינטרסט הוכתרה כרשת חברתית השלישית בגודלה, פייסבוק קנתה את אינסטגרם וגוגל פלוס שינו את העיצוב שלהם ואני? עד לבוקר בכלל לא ידעתי על מה אני רוצה לכתוב.

אז מה השתנה הבוקר? הוא התחיל די רגיל… כלומר עד שנכנסתי לממשק המודעות לבדוק משהו לפני שנתתי תשובה לאחד מהתלמידים שלי… ואז ראיתי שממשק העלאת המודעות השתנה (מודעות ממומנות בפייסבוק – PPC, מני.ב.).

באופן כללי פייסבוק משנה את ממשק המודעות שלה. אולי הוא יראה לנו יותר ידידותי למשתמש (הוא כן) וייתן לנו יותר מידע וסטטיסטיקות בכדי שנוכל להגיע לקהל הכי מדוייק שלנו… זה שיעשה לנו לייק, יוריד קופון, יתחבר לאפליקציה וכו'.

אל תתבלבלו לרגע, לא מדובר במשהו שפייסבוק עושה לטובת הגולשים או המפרסמים (בלבד). מדובר במהלך כלכלי מחושב. ככל שהקהל יהיה יותר מדוייק יקרו שני דברים:

    1. 1. הסיכוי להקלקה גבוה יותר = יותר הכנסות לפייסבוק על פרסום.
    2. 2. פילוח מדוייק = פחות צורך בחשיפות = יותר מודעות לפרסום מצד פייסבוק.

כלומר, לפייסבוק תהייה את האפשרות להציג לנו יותר מודעות כי הן תהיינה מפולחות בצורה יותר מדוייקת (פחות צורך ב"סתם" חשיפה לאנשים ובצורה האידאלית, שננקוט פעולה (לייק, הצטרפות, קנייה).

אז מה השתנה ואיך זה משפיע עלינו המפרסמים?

אופן יצירת המודעה

פייסבוק יצרו זרימה (פלו  Flow) שנקבע אחרי שקבעתם מה אתם רוצים לפרסם (לינק חיצוני, עמוד, אפליקציה או אירוע). בהתאם לבחירה שלכם, תשאלו שאלות מנחות עם מספר מצומצם של אופציות בכדי להגיע לפילוח מדויק. רק אחרי שעונים יש אפשרות להמשיך לשלב הבא.

אדמין? לא תודה

אין צורך להיות יותר אדמין על עמוד בכדי לפרסם אותו.

תראו איך התחלתי ליצור מודעה לעמוד של קוקה קולה.

clip_image002

לא ברור לי אם מדובר בבאג שיתוקן או שזה בא לקראת מפרסמים גדולים ו/או חברות מדיה.

קופי

זוכרים שהיה קשה ליצור קריאה לפעולה ב-125 תווים? עכשיו יהיה יותר קשה כי יש רק 90 תווים.

והדובדבן שבקצפת:

מטרה

בהתאם למה שבחרנו לפרסם (עמוד, אפליקציה וכו) ואיך שבחרנו לפרסם אותו פייסבוק מציעה לנו שתי מטרות (יאהבו את העמוד / יורידו את האפליקציה או פר הקלקות) שמהן נגזר אם התשלום יהיה לפי PPC או CPM:

PPC (תשלום לפי לחיצה. מני.ב.) – כמו שהיה עד עכשיו, משלמים פר הקלקה. פייסבוק מראה טווח כלשהו בוחרים את המחיר בתוך הטווח שיהיה המחיר פר הקלקה. מומלץ להמשיך ולעשות אופטימיזציה מדי יום.

CPM (תשלום לפי חשיפה. מני.ב.) – פה התחולל שינוי גדול. שכחו מטווח מחירים, שכחו ממחיר לחשיפה. פייסבוק מעבירים את הכל לידיים שלהם. תקבעו מחיר ליום או מחיר לתקופה ופייסבוק תדאג לאופטימיזציה מלאה של המודעות.

clip_image004

clip_image006במקביל לשינויים במערכת העלאת מודעות, מפרסומים שונים, וגם ניתן להסיק כתוצאה מהשינוי המתחולל, פייסבוק תעדכן בקרוב את מערכת האינסטייס (סטטיסטיקה מני.ב.) של המודעות.

השינויים הללו נקראים אולי קצת מוזרים או קיצוניים אבל צריך לזכור דבר אחד,פייסבוק יודעת עלינו הרבה יותר פרטים ממה שהיינו רוצים. היא יודעת בני כמה אנחנו, איפה אנחנו גרים, איזה שפות אנחנו דוברים, מה אנחנו אוהבים לעשות, איפה צילמנו את התמונה שכל החברים שלנו אהבו גם אם לא ציינו מיקום (גאוטג של המצלמה) ואפילו על מה אנחנו אוהבים לדבר.

עושר המידע שנמצא ברשותם, מאפשר לפייסבוק באמת להתאים לנו את המודעות שאנחנו רואים ואם הם מדי פעם מפשלים, פשוט תנו להם פידבק שלילי על המודעות.

מוזמנים להעלות שאלות בתגובות כאן למטה.

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

כתיבת תגובה

Scroll to Top
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש