אני מכיר את רשת לינקדאין וחבר בה שנים. במהלך השנים השתמשתי בה בהקשרים שונים החל משמירה על קשר עם קולגות וחברים מהלימודים, דרך יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאלים, ספקים, שותפים עסקיים, ארגונים בינלאומיים, בירור שאלות מקצועיות ומה לא.

הסיבה שהחלטתי לכתוב את הפוסט הזה היא שלאחרונה אני נתקל יותר ויותר בדיונים ברשת בהם אני נחשף לחוסר ההיכרות שיש להרבה ישראלים עם לינקדאין ולקטלוג הבלעדי שלה לתחום גיוס העובדים והמיתוג האישי (הודות לעבודתם המצויינת של מורית ויעקב רוזן).

מי צריך את LinkedIn כשיש את Facebook?

מה שמיחד את רשת לינקדאין הוא שהתשתית שלה בנויה לפעילות עסקית Business to Business ולכן פעילות או קמפיין אינטרנט סביב מותג הפונה לצרכן שאינו עסק או עצמאי פחות תתאים ללינקדאין. האם זה אומר שעסק הפועל מול השוק הפרטי לא זקוק לנוכחות בלינקדאין? לשאלה הזו אני מקווה שתוכלו לתת תשובה בעצמכם עד סוף הפוסט…

נתחיל מסרטון קצר שנותן על קצה המזלג הבנה לגבי מה היא רשת לינקדאין, נקודות שארחיב אותן בהמשך.

אז מה בעצם נותנת רשת לינקדאין לעסק הפועל בתחום ה-B2B?

הפעילות השיווקית של עסק בתחום ה-B2B של עסקים קטנים, בינוניים או גדולים מאוד מורכבת. נדרשת מיומנות של זיהוי קהלי יעד פוטנציאלים ולזהות בתוך הערוצים הרלוונטיים מה תהיה הדרך הטובה ביותר לפנות אליהם.

האם באמצעות תערוכות? שיחות קרות (Cold Calls)? או אולי עיתונות מקצועית? ומה לגבי הזדמנויות עסקיות? איך אני שם את היד על הדופק? במקרים של עסקים קטנים התקציב השיווקי מוגבל ובהרבה מקרים המיקוד הוא במכירות.

לינקדאין היא כלי אולטימטיבי לפיתוח עסקי, בניית ותחזוקת קשרים.

בלינקדאין המיקוד והמיתוג שלך הוא סביב היבטים מקצועיים וכך גם הכלים ברשת הזו. זה מתחיל מהפרופיל האישי. ככל שתמלא יותר פרטים בפרופיל כך הפוטנציאל לתקשורת יהיה גבוה יותר.

לינקדאין היא למעשה בסיס נתונים עסקי עצום המתעדכן בזמן אמת. הרשת נותנת אפשרות חיבור בין חברים דרך מספר ערוצים כשהמרכזיים שבהם הם ההסטוריה התעסוקתית שלך וההשכלה. הרשת נותנת ביתר קלות אפשרות לאתר חברים לספסל הלימודים וקולגות מארגונים קודמים, לקוחות וספקים, לבקש ולתת המלצות לחברים כמו גם לפתח קשרים חדשים לכל מטרה עסקים – גם מכירות.

ישנם 3 רמות קשרים – אתה, מי שמחובר אליך ואלה המחוברים לקשרים שלך. עובדה זו נותנת אפשרות של זיהוי גורם מקשר דרכו ניתן יהיה לתקשר ביתר קלות עם מישהו שלא בהכרח הכרת קודם. >> הגדלת ההזדמנויות, פחות חסמים בניסיון לתקשר עם לקוחות או קשרים פוטנציאלים >> יותר עסקאות.

כמה אתה מקצועי בתחום שלך? תוכן, תוכן, תוכן… רוצה למתג את עצמך ואת הארגון שלך כמקצוענים? למצוא הזדמנויות לעסקאות חדשות גם ברמה בינלאומית? מחפש מומחה? לינקדאין נותנת מקשה של הזדמנויות בתחום התוכן. לבד מהעובדה שהרשת מאפשרת שיתוף סטטוס באינטגרציה עם טוויטר קיימות מספר פלטפורמות.

בלינקדאין כלי לפתיחת קבוצות, העלאת שאלות, אינטגרציה עם וורדפרס וכלים נוספים בתחום התוכן.

ההצטרפות לקבוצות מקצועיות או פתיחה של אחת מאפשרת לך להגיב לתכנים ועל ידי פעילות זו ליצור קשרים חדשים (אחת האפשרויות להוספת קשר היא חברות משותפת בקבוצה) למתג את עצמך כאיש מקצוע, לזהות אפשרויות לשיתופי פעולה, להחשף להזדמנויות של לקוחות פוטנציאליים המעלים דיונים ולעקוב אחרי התפתחויות בתעשיה עליה אתה שייך.

כלי השאלות לעומת זה של הקבוצות נועד להעלאת שאלה מקצועית שהמענה אליה נותן למשיב סטטוס שעם הזמן מביא אותו להחשב כמקצוען בתחום, לחילופין ניתן להפנות שאלות לאנשים ספציפיים. המערכת נותנת גם אפשרות חיפוש בשאלות מה שמקנה מקור למידע איכותי. אם יש לכם בלוג וורדפרס תוכלו בקלות לממשק אותו עם המערכת כך שהוא יוצג בפרופיל הלינקדאין שלכם (קיימות אפשרויות נוספות כמו Box.Net להצגת קבצים בפרופיל, כלי להצגת מצגות וכן הלאה).

אז עם פוטנציאל עסקי של מיתוג, איתור לקוחות פוטנציאליים, איתור ספקים ושותפים עסקיים, מומחים, הזדמנויות וגיוס עובדים (מה שהביא אותנו לכאן בהתחלה) אני לא הייתי מוותר כל כך מהר על הרשת הזו.

הרשמו לניוזלטר שלנו

יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בלי.

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

9 מחשבות על “LinkedIn לא רק לגיוס עובדים”

  1. מני,
    פוסט מצויין ומאד נכון.
    לינקדאין הינה הרשת האפקטיבית ביותר עבור ארגונים שמוכרים לארגונים – ולדעתי מעט מאד אנשים בישראל יודעים לבנות רשת קשרים אפקטיבים ולהיעזר בה לקידום המטרות העסקיות של החברה שלהם.
    תודה על השיתוף,
    יעקב
    http://www.linkedin-tips.co.il/

  2. פינגבאק: שיווק B2B הגודל קובע? « הבלוג של מני בן-עדי • שיווק • ניהול • טכנולוגיה ועוד

  3. פינגבאק: עסקים והשינויים החדשים בפייסבוק « הבלוג של מני בן-עדי • שיווק • ניהול • טכנולוגיה ועוד

  4. פינגבאק: F-Commerce המסחר בפייסבוק כאן « הבלוג של מני בן-עדי • שיווק • ניהול • טכנולוגיה ועוד

  5. פינגבאק: הקשר בין לינקדאין ואחריות

לתגובה