אני נשאל לא מעט לגבי היתרונות והחסרונות של אתר רספונסיבי או מותאם לעסק לעומת פיתוח אפליקציית מובייל אז בחרתי לארח כאן את שלמה שמתמחה בנושא בפוסט אורח המתייחס להבדלים כולל סיכום והמלצה לאיך כדאי להתייחס בבחירה כשחושבים על פתרון לאפליקציות Mobile. תהנו, מני


עסקים רבים מתעניינים בפיתוח אפליקציית מובייל לעסק. ישנן כמה אפשרויות לפיתוח אפליקציות והההבדלים ביניהן מתבטאים הן בחוויית המשתמש והן במחיר.

ראשית, מבחינה טכנולוגית יש שתי פרקטיקות לאפליקציות לסמארטפון: אתר מותאם ואפליקציית Native.

הראשון הוא אתר אינטרנט שתכניו הותאמו למסכי סמארטפון והכניסה אליו מתבצעת דרך הדפדפן של המכשיר. לעומת זאת, אפליקציית נייטיב אותה יש להוריד מחנות האפליקציות (אפ סטור של אפל או Play של גוגל) והיא נמצאת דרך קבע על מכשיר המשתמש.

להלן נסקור את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות:

אתר מותאם

>> יתרונות

חיפוש בגוגל – האתר מאונדקס במנועי החיפוש כגון גוגל כך שכשמשתמש יחפש "חנות חיות בנתניה" הוא יוכל להגיע לאתר-אפליקציה בלחיצה על תוצאות החיפוש.

פיתוח אחד לכל המכשירים – אין צורך לפתח גרסה נפרדת לפלטפורמות שונות (אייפון, אנדרואיד, windows). האתר נגיש לכל המכשירים דרך הדפדפן.

עלויות – יש כלים חינמיים לפיתוח אתר / אפליקציה בסיסית כגון Wix ואחרות. יש חברות שמציעות חבילות בכמה דולרים לחודש ועד פיתוחים מקצועיים ומותאמים אישית של כמה אלפי שקלים כמו אתרי וורדפרס או מערכות קוד פתוח אחרות.

 >> חסרונות

המשתמש צריך לחפש בגוגל או להכניס את הכתובת בדפדפן כדי לגשת לאתר. זה מאלץ את המשתמש לחפש את העסק כל פעם שהוא רוצה להכנס.

הגישה לאפליקציה מחייבת חיבור לאינטרנט (אין גישה בoff line).

הדפדפן מגיב לאט יותר.

פיצ’רים מיוחדים כמו אנימציות, גרפיקה ברמה גבוהה וכו’ קשים למימוש בHTML ולא תמיד אפשריים.

 אפליקציית Native

 >> יתרונות

האפליקציה מותקנת דרך חנות האפליקציות ויושבת על המכשיר באופן קבוע.

ממשק משתמש עשיר, מהיר ומתוחכם יותר.

אפשרות גישה מלאה למשאבי המכשיר: GPS, מצלמה, מיקרופון, דחיפת הודעות, תזכורות למכשיר, גישה לאנשיי הקשר (כל זאת בהנחה שהמשתמש מאשר בעת ההתקנה).

 >> חסרונות

פיתוח יקר ומסובך יותר.

יש צורך לפתח לשתי פלטפורמות לפחות: אנדרואיד וiOS (אייפון). אמנם יש פתרונות שמאפשרים התאמה לשתי פלטפורמות אך הן פחות נפוצות ופעמים רבות מוגבלות.

האפליקציה תופיע בחנות האפליקציות אך לא בחיפוש רגיל בגוגל (אולי בתוצאות נמוכות).

 מסקנה

בעלי עסקים בינוניים וגדולים בדרך כלל לא יוותרו גם על אתר מקצועי מותאם מובייל וגם על אפליקציה למקרה הצורך. עסקים קטנים יכולים להסתפק באתר מותאם אך אם הם רוצים לבנות קהל לקוחות קבוע וקהילתיות, אז יש יתרון מובהק לאפליקציה שתכלול פיצ’רים ייחודיים לבית העסק שיבדל אותו וימשוך לקוחות קבועים.

שלמה שוורץ הוא מנכ"ל מגהסופט, חברה לפיתוח אפליקציות, מערכות web ומערכות מידע

הרשמו לניוזלטר שלנו

יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בלי.

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

לתגובה