חיבור העסק הקטן עם עולם האינטרנט – על סלולאר ברקוד ומדיה חברתית

contento

מי שעוקב אחרי הבלוג שלי יודע מה מידת החיבה שלי לטכנולוגית ה-QR קוד. ניתן לקרוא ולמצוא תוכן בפוסטים קודמים שלי כמו זה – הקוד • על לייק, QR קוד, שיווק ופרסום

או זה קיו אר קוד – תובנות חדשות (טיפה הומוריסטי).

לאחרונה עלה הנושא שוב בקבוצת ה-

Amit Lavi – Social Media Observer – The Group

בה אני מנהל. מה שהוביל לפוסט אורח שאני שמח להציג בפניכם כאן אותו תרגמה אורלי לוין העוסקת בתחום כתיבת תכנים ברשת מהמגזין הקנדי SES.

כיוון שכתבתי בעבר על הטכנולוגיה אני מעביר את החלק הטכני לסוף הפוסט, למידה ובכל זאת תרצו לקרוא אותו. בנוסף אטבל בדוגמא של שימוש שנעשה לאחרונה עם הטכנולוגיה במסגרת של תערוכה.


בשטח: מתחתנים חכם רק עם הסמארטפון
 

עונת החתונות מתקרבת ואתם בטח רוצים לדעת אם יש טרנד מדליק שישדרג לכם את ההכנות: שלבו בהזמנת החתונה שלכם תמונת ברקוד מיוחדת הניתנת לקריאה על ידי הסמארטפון, והמוזמנים יוכלו למצוא ברשת ובאופן מיידי את כל המידע החשוב על החתונה, לאשר הגעה ועוד…
עמי רוחקס דומבה | mako | פורסם 30/05/11 12:43 http://bit.ly/j5yFh8

10 דרכים להטמעת קוד QR במערך השיווקי של העסק שלך

קשר בין שיווק אופליין לאונליין

הכללת קוד QR בשיווק האופליין של העסק שלך, כגון שילוט רחוב, פרסום בעיתון ו/או דיוור ישיר, אשר יקשר לדף נחיתה מותאם באופן אישי בלחיצה על הסמארטפון של המשתמש.

יש לקחת בחשבון את מיקוד הקוד בהקשר לשמישות שלו. למשל, הטמעת קוד QR בשלטי חוצות על דרך איילון רחוקה מלהיות אפקטיבית מבחינת תוצאות.

יצירת אנגייג'מנט מבוסס מיקום

משוך לקוחות פוטנציאלים וקיימים ליצירת הידוד עם העסק שלך באמצעות הצבת קוד QR על גבי מפות, חלונות ראווה ומשטחים מוחשיים אחרים. תוכל להשתמש בקוד QR כדי לספק מידע נוסף אודות המוצר/השירות או להיות חלק ממשחק בסגנון 'מצא את המטמון' או 'חבילה עוברת' בתוך העסק או בסביבתו.

מידע נוסף במיקומים יוצאי דופן

השתמש בקוד QR על מנת לספק למשתמשים מידע נוסף במיקומים שונים בהם החלל מוגבל או מצומצם. ניתן לראות שימוש לכך במפות, בניינים ומוזיאונים ואפילו בתוויות מחיר של מוצרים ניתן להשתיל קוד QR אשר יוביל למפרט מלא של המוצר.

פרטים ליצירת קשר

השתמש בקוד QR במקום כרטיסי ביקור או כל תמסיר אחר במהלך כנסים ואירועים עסקיים אחרים. משוך אליך לקוחות פוטנציאלים הנמצאים בסביבת העסק על ידי הטמעת הקוד המוביל לפרטי יצירת קשר בשילוט ברחובות הסמוכים ובאמצעי פרסום אחרים.

הצעות מיוחדות למשתמש

צרף מבצע בלעדי וממוקד לקוד QR. לדוגמא במהלך פרזנטציה ללקוחות פוטנציאלים, תוכל להציע הנחה בלעדית למוצרים או לשירותים שלך למשתתפים אשר יסרקו את הקוד המוטמע במצגת עצמה.

תמיכה בצורך למידע לגבי המוצר/השירות

מחקרים רבים אשר בוצעו בחו"ל מראים כי בקרב צרכנים רבים יש נטייה עצומה לחפש מידע לגבי מוצרים ושירותים באמצעות הסמארטפונים בעודם נמצאים בחנות או בבית העסק. תמוך בצורך הזה על ידי הובלתם, דרך קוד QR, לדף מידע אודות המוצר או השירות שלך אשר יכיל ביקורות, המלצות ופרטים נוספים לגבי המוצר. מאחר והנטייה של אותם צרכנים היא גם לבדוק במקביל מוצרים של עסקים מתחרים, כדאי לך לשקול להוסיף מבצע שיווקי למידע המסופק דרך הקוד על מנת להשאיר אותם בצד שלך.

מידע לגבי השימוש במוצר

אל תגביל את פרסום התוכן שלך לאמצעים הטקסטואלים הקונבנציונאליים בלבד וקח בחשבון היכן הלקוחות שלך ישתמשו בתוכן. חשוב על מוצרים מורכבים כמו מכוניות – האם אי פעם חווית תקלה ברכב ונזקקת למידע נוסף מעבר למדריך למשתמש?

מדריכי שימוש והפעלה

קוד QR יכול לשמש כספק מידע לאחר רכישה. חשוב במושגים של תוכן רלוונטי וחשוב ללקוחות ומשתמשי קצה, כגון סרטוני הדרכה ומידע נוסף הקשור למוצר.

הרחבת את שעות הפעילות של העסק שלך

שתול קוד QR בחלונות הראווה או על גבי דלתות הכניסה לעסק שלך בשביל לספק להולכים ושבים מידע לגבי מוצרים ומחירים גם בשעות בהן העסק אינו פעיל.

דרך למדידת תקשורת בלתי עקיבה

עקוב אחר השימוש בקוד QR. בהתחשב בעובדה שהקוד דומה לשילוב אתר אינטרנט כחלק מהאסטרטגיה השיווקית וכי השימוש הוא יחסית טרי, התוצאות ככל הנראה לא יהיו במימדים הרצויים לך. על מנת לשפר את השימוש, תן למשתמשים תמריץ לסריקת הקוד שלך כמו מבצעים מיוחדים או תוכן ייחודי.

בדרך לשימוש נרחב בקוד QR יש לא מעט משוכות, כגון הצורך בלמידת התנהגות חדשה, הצורך בסמארטפון עם סורק קודים מותקן וקישוריות, הצרכנים מגלים את הנוחות הרבה בשימושים הרבים שלו וניתן להיווכח לכך בשימוש ההולך וגובר של הקוד מאז הפיתוח הראשוני שלו בשנת 2008. כמשווק או כבעל עסק המעוניין לקדם את מוצריו ושירותיו, כדאי לך מאוד לקפוץ למים ולעלות על גל ה QR במטרה להרחיב את ערוצי התקשורת הפוטנציאלים עם קהל הצרכנים שלך.

הקדמה לתחום למי שלא נחשף אליו עוד….

אם גם אתה נחשפת בצורה כזאת או אחרת לקוד QR, אותו איור ממוחשב בשחור לבן מולו אנשים נעמדים ומצלמים בעזרת הסמארטפונים שלהם, ללא ספק שאלת את עצמך שתי שאלות: מה זה הקוד הזה ואיך הוא יכול להועיל לי? בהתחשב בעובדה כי הצרכנים הישראלים מובילים בתחום רכישת הסמארטפונים, החשיבות של הקוד למערך השיווקי של העסק שלך רק הולכת וגוברת עם הזמן. ההסבר בהמשך.

אז מה זה קוד QR?

קוד QR פותח לראשונה ונחשף לקהל הרחב בשנת 2008 על ידי חברת דנסו ווייב היפנית. זהו ברקוד דו מימדי המכיל 7,089 תווי קוד מספריים המספקים דרך פשוטה ומצויינת לתגבור המכירות וחיזוק התוכן של העסק שלך.

בעולם כולו מהללים את נפלאות הQR ובשנה החולפת, ניתן אף להבחין בשימוש ההולך וגובר, עם זאת לא בקנה המידה המנצל את מלוא הפוטנציאל השיווקי שלוץ

מאחר ובוודאי שאלת את עצמך כיצד ניתן להטמיע את הקוד בעסק שלך, ישנן עשר דרכים מעולות אשר יסייעו לך, בעזרת הקוד, להתחבר ללקוחות פוטנציאלים וקיימים וכמובן אל כלל הציבור בזכות המידע שהקוד מכיל.

 

תרגום ועריכה: אורלי לוין

(מקור מאנגלית: Why QR codes matter now, היידי כהן, מגזין SES טורונטו 2011, עמ' 28)

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

גלילה למעלה