שיטות עבודה מומלצות לניהול הדף והאסטרטגיה התקשורתית שלכם בפייסבוק

עובדים על קהל יעד ורטיקאלי (ממוקד) כגון מוצרים קמעונאיים, בידור, שירותים חשבונאיים…? פייסבוק שחררה מסמך רשמי בו היא חושפת שיטות פעולה המבוססות לדבריה על סמך ניתוח נתוני פעילות קיימת בפייסבוק.

אנסה לגעת בפוסט במספר נקודות מרכזיות. ניתן למצוא את המסמך המלא כאן: https://www.facebook.com/business/fmc/guides/verticals

2012-03-23 09.22.29 - Hagrid,Scan

הנושא הראשון בו מטפל המסמך הוא, מי מנהל את הפעילות בפייסבוק? ע"פ המסמך חברות גדולות בעולם מחזיקות מנהל מדיה חברתית שפועל מול הזירות השיווקיות השונות כמו מחלקת התקשורת השיווקית, יח"צ, משרד הפרסום וכו' ומנהל תחתיו צוותים.

מהיכרותי עם חברות קטנות ובינוניות גם בארגונים אלה צריכה להיות לקיחת אחריות על הנושא ואם אין את המשאבים של מי שיקדיש את הזמן לטובת העניין רצוי לבחון שוב את הכניסה לפעילות. כיום ניתן למצוא גם שירותי תחזוקה שוטפים, אבל חשוב לדעת להבין על פי מה למודד את התפוקה שלהם ומה כדאי שנבקש (ולא כמות לייקים זה לא מדד להצלחה או כישלון).

הנושא השני "המבצעים" או כמו שהם נקראים במסמך של פייסבוק "צוות הדף". כאמור חשוב שנדע להגדיר מטרות ולדעת למדוד אותן מול עצמנו או מול נותן השירות. את מה בעצם תחום האחריות של מי שמתחזק את הדף?

צוות הדף

    • – יחסי המותג עם קהל המטרה.
    • – ניהול יומן פרסום יומי ומילוי האסטרטגיה ארוכת הטווח של הדף.
    • – סנכרון עם ערוצי הפרסום והיח"צ של החברה גם מחוץ לפייסבוק – מה חדש? מה קורה?…
    • – ניווט התכנים ובחינת השפעתם ע"י מעקב שוטף במערכת הסטטיסטיקה ומערכת מודעות הפרסום של פייסבוק.
    • – משוב כלפי הגורמים בארגון על אינטראקציה רלוונטית לתכנים שקשורים אליהם.

המסמך מתייחס גם למדיה (פרסום) וקריאטיב אבל העדפתי לא להתייחס לעניין בפוסט כיוון שזה פחות נוגע לעסקים קטנים ובינוניים להסמיך בעל תפקיד לטובת הנושא. ניתן לראות את הפירוט במסמך המלא בקישור למעלה.

פרסום תכנים הם ליבת הדף העסקי בפייסבוק

  • 1. היו תמציתיים – שימרו על פוסטים בין 100 ל-250 תווים (פחות מ-3 שורות בתיבת הכתיבה). פרסומים אלה זוכים על פי המסמך ל-60% יותר לייקים, תגובות ושיתופים.
  • 2. היו עקביים – פרסמו על בסיס יומי ורצוי להיות עקביים גם בפרסומים המבטאים נושא מסויים כמו חידושים במוצר יפורסמו בימי חמישי. ככה קהל הגולשים ידע לבוא ולחפש אם זה מעניין אותו.
  • 3. פרסמו בשעה האופטימאלית – איך יודעים מה היא? פשוט מנסים שעות שונות ורואים מה עובד.
  • 4. הכירו את קהל היעד – דעו להתאים את התכנים גם לשפה של הלקוחות הקיימים וגם ללקוחות פוטנציאלים.
  • 5. הקשר – תדאגו להיות ערים בפרסום התכנים שלכם לאירועים, חגים ומועדים ותת את ההקשר הנכון. פרסומים בארה"ב שעסקו ב-4 ליולי ביום העצמאות האמריקאי זכו ל-90% יותר אינטראקציה מפרסומים אחרים ע"פ המסמך.
  • 6. היו רלוונטיים – שימרו על רלוונטיות לקהל היעד. אם קהל היעד הוא באיזור גאוגרפי מסוים תדאגו להתייחס לאירועים באיזור.
  • 7. תדאגו לנראות ויזואלית – פוסטים בצירוף אלבום תמונות מקבלים 180% יותר תהודה,  בצירוף תמונה 120% יותר ובצירוף סרטון 100% יותר…
  • 8. בולטות – השתמשו בתמונות בולטות / "נועזות" כדי לקבל את תשומת ליבו של הגולש.
  • 9. נסה לשייך את התמונות לזהות המותג שלך – בצבעים או בדרך אחרת (מני.ב.).
  • 10. נסו להאניש את המותג ולשוחח באמצעות הדף כאילו היה אדם. אם יש מילים שייחודיות למותג אפילו עדיף להשתמש בהן.
  • 11. מצבו את המותג כ-"פותר בעיות". איך שימוש בו יעזור לאותו קהל מטרה. אנשים יעריכו את זה ויחזור…
  • 12. אפשרו גישה לתוכן ייחודי (מדריך מצויין או כל דבר אחר) בלעדית לחברי הדף.
  • 13. תנו ערך מוסף לאוהדי הדף – הטבות מעת לעת, מתנות וכו'. image
  • 14. עודדו אינטראקציה – "מה דעתכם?", השלימו את המשפט _____ וכדו'
  • 15. עודדו שיתוף.
  • 16. שתפו תכנים שפורסמו ע"י חברי הדף.

מקווה שהפוסט המרוכז הזה עשה לכם קצת סדר. אפשר לקרוא את המסמך המלא בקישור למעלה. ואתם יותר ממוזמנים לבקר בדף שלי https://www.facebook.com/benady.New.Media

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

4 מחשבות על “שיטות עבודה מומלצות לניהול הדף והאסטרטגיה התקשורתית שלכם בפייסבוק”

    1. אורי, תודה על הפידבק. אתה יכול למצוא בפוסט לינק למקורות. זו הנחיה של פייסבוק… פוסטים ארוכים אוטומטית מקבלים חשיפה קטנה יותר בפיד. בפועל זה כבר שיקול דעתשל מנהל המדיה החברתית אם הוא מוכן לותר או לא…

כתיבת תגובה

גלילה למעלה