תוכן שיווקי ושיתוף – מה יצא לי מזה?

Image: renjith krishnan / FreeDigitalPhotos.net

השינוי שעובר עולם השיווק כבר לא זר לנו. הרצון של מותגים לנהל איתנו שיח ויחסים במרחב המדיה החדשה הלך ונעשה נפוץ בעולם ובארץ. שיטות שונות ופלטפורמות מגוונות כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, בלוגים, שיתוף תמונות בפליקר, וידאו ביוטיוב… הכל זמין ובחסמי כניסה נמוכים. אם בעבר על מנת לקבל חשיפה היה צורך בתקציב גדול אזי היום בפעילות נכונה ויצירתית אפשר לעתים להשיג תוצאה משמעותית יותר מפרסום בתקציבים גדולים במדיה המסורתית.

מה בעצם גורם לעוצמה הזו במדיה החדשה? אחת החוזקות של המדיה החדשה מלבד התקשורת הדו כיוונית היא היכולת השיווקית מפה לאוזן שגדלה במכפלות. אהבתי תוכן מסוים בפייסבוק אז כל החברים שלי נחשפים אליו, חלקם אהבו גם, כל החברים שלהם נחשפים אליו וכך הלאה.

איך גורמים לתכנים מסחריים לעבור מפה לאוזן?

האם חזרה שוב ושוב על התכונות המדהימות של השירות או המוצר המצויין שלי הם שיעשו את העבודה? ממש לא. פעילות כזו לעתים אף תיצור סלידה של הגולשים מהתכנים. אנחנו צריכים לבוא בגישה שונה. התכנים, הקטלוגים והחומרים השיווקיים של הארגון הם בהחלט בעלי ערך אבל בטח לא בדיוק באותו פורמט בו השתמשנו במדיה המסורתית. עלינו להתאים את החומרים ליצירת התחברות ושיח. לשנות צורת חשיבה מהעברה חד כיוונית של מסר פרסומי ולנסות להיכנס לנעליו של הלקוח ולחשוב מה יצא לו מזה? מה יגרום לו לשתף? מה יגרום לו להגיב ולהיות מעורב? פוסט מצויין בבלוג גספדל הוא שנתן לי את ההשראה לכתיבת הפוסט הזה ולטיפים המובאים בו.

הלקוח במרכז

את הלקוח פחות מעניין לשמוע אותנו מספרים לו כמה המוצר שלנו מדהים, ומהמם. מה כן מעניין אותו? שנראה לו משהו שקשור אליו… איך עושים את זה? שתי דוגמאות בולטות שאפשר ללמוד מהן לא מעט. הדוגמא הראשונה חברת האאוטדור REI יצרה קטלוג כשבמקום להשתמש בדוגמנים השתמשה בלקוחות שלה כשכל אחד גם מספר את הסיפור שלו.

לחצו להפניה לדף הקטלוג בעמוד הפייסבוק של REI

הדוגמא השניה היא של חברת BMW שהשכילה ויצרה סדרת סרטונים בעמוד הפייסבוק שלה שמתעדת לקוחות ותיקים שמשתמשים ברכבים ואופנועים של החברה ומספרים את הסיפור שלהם עם הערך המוסף. הנה דוגמא לאחד הסרטונים (את השאר אפשר לראות בקישור לעמוד פייסבוק של החברה), מקווה שלא תכנסו להוצאות על אופנוע חדש בגללי…

נדיבות

אם החלטנו לתגמל את הלקוחות במטרה לעודד אותם לשתף כמו הנחות משמעותיות, עדיפות בעסקאות, או מוצרים מיוחדיםעלינו לתת להם את האפשרות להקנות את ההטבה לחברים שלהם. אחרת ההטבה לא תשפיע על השיתוף אלה תיצור אפקט בו השיתוף יעצר אצל מקבל ההטבה בגלל חוסר נעימות מצידו או חוסר הנעה מצד חבריו שיודעים שלו נתנה הטבה והם כבר לא יקבלו.

ערך מוסף

כשאנו מתכננים את הפרסום, הברושור או הקטלוג הבא עלינו לנסות לחשוב מה הערך המוסף שאנו יכולים לתת. טיפים, ניתוחי אירוע ומידע שימושי הם רק חלק מהדוגמאות. עלינו ליצור מרכיבים בעלי ערך שיניעו את הלקוחות שלנו לשתף.

אתם עוד כאן? לכו ליצור, לשתף ולהתחבר עם קהל היעד.

הרשמו לניוזלטר שלנו

אהבת את הפוסט? לוחצים ומשתפים 3>

2 מחשבות על “תוכן שיווקי ושיתוף – מה יצא לי מזה?”

כתיבת תגובה

Scroll to Top
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש